Paid VS Organic Reach Ian11

Tags

Related Posts

Share This

Paid VS Organic Reach

Astăzi aș vrea să vorbim despre cum ajungem să avem un impact semnificativ în lumea atât de schimbătoare a online-ului.

A fi prezent în online, prin intermediul unui website, sau prin intermediul retelelor de socializare nu mai este de multă vreme un moft. Este o necesitate care se amplifică de la o zi la alta.

Dacă astăzi mai sunt business-uri care există doar în lumea reală, și lipsesc cu desăvârșire din cyberspace, în următarea decadă – cele care vor lipsi din cyberspace vor lipsi cu desăvârșire din lumea reală. 

Sunt convins că aveți păreri împărțite cu privire la subiectul impactului organic sau plătit pe care ar trebui să îl includem în strategiile noastre de marketing. De aceea, voi încerca să analizez plusurile și minusurile celor două direcții pe care le abordăm. Aș vrea ca mai întâi să aruncăm o privire asupra impactului pe care îl obținem în Social Media, și în mediul online atunci când alegem să plătim pentru publicitatea care ni se face.

Impactul plătit (Paid Reach)

Impactul plătit, sau paid reach, este de fapt impactul pe care îl obții în urma investiției pe care o faci în anunțurile promovate prin intermediul Google Ads sau Facebook Ads. Aceste concepte sunt deja arhicunoscute de marketeri din întreaga lume. Nu numai de ei însă ci și de indivizi care aleg să plaseze în mod constant bugete mici în promovarea serviciilor pe care le oferă micile lor bussines-uri.

+

Prin intermediul acestor servicii îți poți administra bugetul pe care l-ai alocat pentru publicitate, și poți atinge o audiență pe care o poți targeta potrivit nișei căreaia i te adresezi. 

Deasemenea, impactul plătit este o formă prin care să îți popularizezi conținutul printre cei ce constituie elementul de noutate al audienței tale. Cu alte cuvinte, dacă încerci să te adresezi unei audiențe noi, și în rândurile acesteia să îți faci cunoscut conținutul, atunci o soluție este advertising-ul plătit.

Fără o strategie coerentă de marketing care să înglobeze eforturile tale de advertising plătit, e posibil să te alegi doar cu bani investiți dar care să nu îți aducă beneficiul pe care l-ai așteptat.

Organic reach, sau impactul natural

Acesta este tipul de impact pe care îl obții în urma simplelor tale postări ale căror afișări se fac natural, în funcție de algoritmul rețelei de socializare pe care o folosești.

Întrebarea care se pune este dacă mai poți obține trafic pe website-ul tău promovând content-ul tău în mod natural pe facebook? Răspunsul este categoric DA! Chiar dacă Facebook-ul devine o platformă de advertising plătit, ei bine oricine știe că în lumea reală, dacă vrei să rămâi fidel principiilor tale, nu poți cumpăra aprecierea fanilor tăi. Calitatea serviciilor tale, valoarea brand-ului tău sunt elemente pe care le construiești în timp prin munca pe care o depui zilnic în direcția acesta. Chiar nu vreau să cred că un brand ajunge viral pe FACEBOOK doar pentru că are un buget de 1 milion de dolari de investit în reclama plătita.

 

+

Dacă strategia ta de marketing se concentrează în direcția fidelizării clienților tăi, atunci impactul organic este o soluție bună. Îți poți instrui audiența pe care ai cucerit-o deja și pe care vrei să o fidelizezi să facă pași concreți pentru a concentra fluxul de informație pe care o transmiți către News Feed-ul ei. 

Deoarece devine din ce în ce mai greu să bați algoritmul de afisare al conținutului pe care vrei să îl distribui organic pe Facebook, adică moca, cei mai mulți dintre noi sunt nevoiți să facă eforturi în direcția publicității plătite.

 

Concluzii:

Paid vs Organic Reach din perspectiva mea nu este răspunsul către care ar trebui să ne focalizăm atenția. O abordare de genul ”sau” ”sau”, este una deficitară în prezent. Dimpotrivă, îmbrățișarea ambelor soluții este cea mai fericită alegere. Ideea de bază este că se merită să îți construiești strategia de marketing luînd în calcul ambele variante.

Indiferent de profilul companiei tale, de serviciile și produsele pe care le oferi, decizia de a face un marketing bazat pe un know-how corespunzător este de departe cea mai bună soluție.